Zaświadczenie o niezaleganiu w urzędzie skarbowym (ZAS-W) jest dokumentem potwierdzającym, że podatnik nie zalega z płatnością podatków. Jest ono wydawane przez urząd skarbowy właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika.
Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w urzędzie skarbowym elektronicznie?
Najszybszym i najłatwiejszym sposobem uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu w urzędzie skarbowym jest złożenie wniosku w formie elektronicznej. Aby to zrobić, należy:
- Zalogować się do e-Urzędu Skarbowego na stronie podatki.gov.pl.
- Wyrazić zgodę na doręczenie elektroniczne.
- Za pomocą kreatora uzupełnić wniosek o zaświadczenie i wyślij.
Zaświadczenie zostanie wygenerowane w formie elektronicznej i przesłane na konto podatnika w e-Urzędzie Skarbowym. Można je również wydrukować.
Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w urzędzie skarbowym w formie papierowej?
Wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu w urzędzie skarbowym w formie papierowej można złożyć osobiście w urzędzie skarbowym lub przesłać pocztą. Wniosek należy złożyć w urzędzie skarbowym właściwym dla miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika.
Wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu w urzędzie skarbowym w formie papierowej powinien zawierać następujące dane:
- dane identyfikacyjne podatnika,
- okres, za który zaświadczenie jest wydawane,
- adres do doręczenia zaświadczenia.
Do wniosku o zaświadczenie o niezaleganiu w urzędzie skarbowym należy dołączyć następujące dokumenty:
- dowód osobisty lub paszport,
- pełnomocnictwo, jeżeli wniosek składa osoba nieuprawniona do reprezentowania podatnika.
Opłata za wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w urzędzie skarbowym.
Wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w urzędzie skarbowym co do zasady, wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty skarbowej. Stawka uzależniona jest od rodzaju zaświadczenia, za zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach należy wnieść opłatę w wysokości 21,00 złoty.